HÖGSTADIEFENOMENET


Imorgon drar det igång andra året på gymnasiet.

 Vem förväntas man vara efter ett helt långt sommarlov? Helst ska man nog ha blivit lyckligare, kär, snyggare och rikare. Det är ju viktigt att det syns på en att något har hänt över sommaren.

 Det måste va nya kläder annars är man ju inte någon. Helst ska man va brun spelar inte så stor roll om det är en fet dos brun utan sol eller om det är äkta. Håret måste se nonchalant tillrufsat ut, och slingorna ska vara sådär strand snygga (det ligger såklart många timmars jobb bakom denna frisyr och några 1000 lappar hos frisören för de perfekta slingorna.)

  Kanske är det inte såhär längre. Känns väldigt mycket som ett högstadiefenomen.


 När jag skulle börja ettan på gymnasiet var jag så nervös att jag höll på att kräkas. Jag hade planerat mina kläder mer än en vecka i förväg man måste ju vara rätt och göra ett gott intryck trendigt, snyggt och inte för mycket. Nu sitter jag här och försöker intyga mig att jag inte bryr mig längre. Till viss del gör jag nog inte det min klass är fantastisk och ingen skulle bry sig om jag hade mys dräkt eller bal klänning första dagen.


En då sitter jag här med ansiktsmask och har precis provat mina nya skor så högstadiefenomenet finns nog kvar djupt inom oss alla. Eller vad tror ni?



nya älsklingarna

hörde någonstans att man ska bjuda på sig själv ser ut som jag har stek flott i ansiktet men lovar att det är ansiktsmask

första dagen i ettan tyckte jag var så jävla ball i dessa brillor kanske borde köra på dom imorgon


Kommentarer
Postat av: anna

haha, jag känner igen mig. När man kommer tillbaks efter sommarlovet känns det verkligen som man måste ha presterat nåt under sommaren och att det ska SYNAS. Man tänker att man inte ska bry sig detta året, och ändå är det det man gör i slutändan ;)

2009-08-21 @ 13:48:11
URL: http://www.poetsia.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0